Zitten er ook voordelen aan de kilometerheffing?

En dan bedoel ik echte argumenten zonder politiek correct geneuzel.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Auto's
1.2K

Antwoorden (16)

Ja. Het bezit van een auto wordt goedkoper en het gebruik duurder. Lijkt me een prima idee!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, big brother is watching you...

Dat is het grote voordeel, ze kunnen overal en altijd traceren... Mobiele telefoon en je rijgedrag...

Ze kunnen niet wachten om het in te voeren...

Het is wel een enorm nadeel voor elke gebruiker, maar dat mag de pret niet drukken, we wachten nu nog op de chip... jouw ID-chip... Dan is het plaatje pas compleet...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
kan ze nog niet geven,maar....duim omhoog:)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik hou dat van je tegoed hoor... Ik onthou alles... lol
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zal ik voor je doen +
Heel simpel. De gebruiker betaald. En dat houd in dat diegene die erg veel kilometers maken ook erg veel gaan betalen. Ik heb me in ieder geval voorgenomen om de Hummer er niet voor te laten staan...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, die ongebreidelde bemoeienis en toename van technische aparaten om ons leven te kontroleren is waardeloos.

Toegevoegd na 4 minuten:
Een voordeel kan zijn dat het openbaar vervoer goedkoper zou kunnen worden dan de auto, maar daar is spitsreizen al bekend.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja zeker iemand die weinig rijd betaald ook weinig belasting dan.

Er zijn mensen de zijn auto maar 2 x in de maand gebruikt.
Dan betalen ze minder belasting ervoor met de kilometerheffing...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In ons land voordeel terwijl de auto de beste melkkoe is van Nederland. Als het goedkoper zou zijn dan lopen ze toch ontzettend veel inkomsten mis. Dus zal het ergens anders vandaan moeten komen.

Voor mensen die echt weinig gebruik van de auto maken en kan dit inderdaad wel schelen.

Het enige is dat je het zelf in de hand hebt is of je kilometers gaat maken of niet. En je bent bewust van iedere km. die je maakt want deze kost nu geld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
voordeel dat er weer een stukje werkgelegenheid gecreeerd wordt.
nadeel dat als je veel rijd ,ook veel moet betalen.
de provincies mogen nieuwe wetten bedenken,om het verlies aan inkomsten van de autobelasting te compenseren.
dus ook wie geen auto heeft gaat ook meer betalen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De kilometerheffing moet uiteindelijk leiden tot verschillende tarieven, de spitsheffing. Dat zou een voordeel kunnen zijn, als het gaat werken. Ik vrees dat de mensen weinig keus hebben, want ze moeten naar hun werk en weer terug aan het eind van de dag, maar wie-weet...
AWM
14 jaar geleden
Ik rijd elke dag binnen de bebouwde kom 7 km naar mijn werk heen en terug, in een iets te dikke auto, dus per saldo zal ik goedkoper uit zijn!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het scheelt in de belasting.
Je betaald dus voor de daadwerkelijke gemaakte kilometers.

Voor de mensen die maar incidenteel gebruik maken van een auto zal dit wel voordeliger uitpakken.
Maar voor de mensen die dagelijks de auto nodig hebben, zal het misschien wel duurder uitpakken.

Of we er blij mee moeten zijn?
Ik heb er nog zo mijn bedenkingen over, eerst zien wat de kosten daadwerkelijk zijn, dan pas geloven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er is een hele kleine kans dat mensen bewust worden dat ze iedere km. moeten gaan betalen en hoe minder je rijdt hoe lager de rekening!
Ik zie dat gedrag ook wel eens bij parkeerplaatsen, ze hebben alles er voor over om wat verder weg te parkeren waar het gratisch is, ze moeten echter veel verder heen en terug lopen met boodschappen om 40 eurocent uit te sparen!
Niet dat ze dat geld niet hebben , maar gewoon het idee.
En ja, hoe minder je rijdt hoe lager de rekening.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja want nu heeft iedereen evenveel voordeel.
Als je het in de benzine prijs stopt dan zullen mensen die in de grensstreek wonen in de buurlanden gaan tanken en betalen dus niet mee.!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zit momenteel nogal ver van mijn werk, dus die Eurlings kan van mij zo snel mogelijk opzouten met z'n kilomerterheffing. Weg ermee!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1. Als je een auto van je werkgever rijdt waarmee je geen privekilometers maakt, hoef je geen sluitende kilometeradministratie meer bij te houden. Dat doet Big Brother al voor je. Scheelt je de administratie.
2. Met de kilometerheffing heeft de overheid het perfecte middel in handen om haar inkomstenbron op vervoer veilig te stellen. Straks, als de electrische of dual fuel auto echt aan marktaandeel zal winnen, zullen de accijnzen op fossiele brandstoffen langzaam opdrogen. Met de kilometerheffing maakt het niet uit wat je verbruikt, je wordt gepakt voor je kilometers. Daarnaast heeft de overheid ongetwijfeld een buitengewone schat aan informatie als ze weet wanneer en waar iedereen geweest is met zijn auto. Misschien moeten we met z'n alllen maar motor gaan rijden (ik geloof dat deze heffing daarvoor niet van toepassing is).
Als je het bekijkt vanuit de overheid zou ik zeggen dat de kilometerheffing een gouden greep is maar voor het individu zit er vrees ik weinig voordeel in.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee een walgelijk systeem.Het begint "onschuldig" maar er komt een dag dat de poltie de trackfiles kan en mag terug lezen of je ergens 3 maanden terug te hard reed.OOit zoals een bankrekening van prive personen goed dicht getimmerd was zo gemakkelijk mag de belasting dienst tegenwoordig je rekening door neuzen.
je kan ook zomaar als getuige of verdachte komen opdraven als je je auto ergens parkeerde waar heel toevallig een roof overval plaats vond.Dit zijn de voordelen van de kilometer heffing.Iedereen is door de staat traceer baar, fijn he?