Laats hoorde ik dat je de gulden snede overal in het natuur kon terugvinden, klopt dit echt. En wat is de gulden snede van de aarde?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Kijk maar eens op het Youtube-kanaal van vihart. Zij laat in een aantal filmpjes zien hoe de Fibonacci-reeks en de Gulden Snede overal in de natuur terug te vinden zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor de link. Echt interessant, en mooi gemaakt voor een amateur!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is zeker professioneel gemaakt, heb je gelijk in. Maar hoe ze het heeft gemaakt, gewoon thuis op haar bureau lijkt het wel :)

Andere antwoorden (1)

De Gulden Snede is een lengte- tot breedte tot hoogteverhouding van 2:3:5:8:13.
Op de één of andere manier intepreteren onze hersenen zoiets als "betrouwbaar" - en voor andere verhoudingen gaan vooral meisjes er prompt vandoor: het lijkt wel of ze onbewust de hele dag sommetjes maken of iets: '...voelt niet goed' - logisch dat psychologen er jááren naar hebben gezocht waarom sommig vrouwvolk bepaalde openbare gebouwen niet eens indurfden.
Officiëel is de Gulden Snede het getal 1,61803398874989484820458683* en wordt
berekend door de [(wortel uit 5) +1] :2=phi en meisjes maken de hele dag dit sommetje uit hun hoofd: om haar veiligheid te kunnen berekenen - maar daar weet ze zelf niets van! Autofabrikanten wél... dus hun vormen worden heel goed nagerekend.

Maar ook alle concertzalen en nagalmzalen zoals bv. alle kerken zijn strikt volgens die "Gulden Snede" geconstrueerd, dus ook muziekinstrumenten anders krijg je nooit zuivere tonen in de muziek. Daar kan niemand omheen!
Zelfs als ik tot je spreken zou is mijn stem opgebouwd uit veelvouden van 11. Dat is niet zomaar, dit zijn allemaal harmonischen, veelvouden dus van een grondtoon die precies passen in een veelvoud van 11. Alleen al hieruit blijkt dus dat we allemaal onbewust Gods Wetten uitvoeren en dat alleen maar door wat stemgeluid te geven. Tsja, zulke stemmen vinden we "prettig" om naar te luisteren en dan gaan we haast als vanzelf "aan iemands lippen hangen", soms wel letterlijk ook, dat noemen we "iemand op zijn stem kussen".